idea bhp szkolenia bhp, ppoż, nadzór budowlany- łączna, piaski, świdnik, lublin

Nowe limity temperatur w miejscu pracy – możliwe zmiany w przepisach BHP od 2025 roku

W ostatnich miesiącach coraz głośniej mówi się o planowanych zmianach dotyczących warunków mikroklimatycznych w miejscu pracy. Dyskusje wynikają z coraz częstszych fal upałów i rosnącej świadomości zagrożeń dla zdrowia pracowników. Eksperci zwracają uwagę, że obecne przepisy nie precyzują dostatecznie jasno granic temperatur, co utrudnia zarówno kontrolę, jak i egzekwowanie zasad przez Państwową Inspekcję Pracy.

Możliwe dopuszczalne temperatury, w zależności od miejsca pracy

Jednym z rozważanych rozwiązań jest wprowadzenie maksymalnych dopuszczalnych temperatur w zależności od rodzaju wykonywanej pracy. Proponuje się, aby dla prac lekkich (np. biurowych) granica wynosiła około 28 °C, dla prac fizycznych umiarkowanych 25 °C, a dla bardzo intensywnych – 22 °C. W skrajnych przypadkach, gdy temperatura w pomieszczeniu przekraczałaby 35 °C, albo na zewnątrz osiągałaby 32 °C, rozważane jest czasowe wstrzymanie pracy.

Zapewnienie dostępu do wody oraz zmiana harmonogramów pracy ze względu na temperaturę

Choć rozwiązania te są na etapie projektów i analiz, wielu pracodawców już teraz decyduje się na wprowadzenie procedur związanych z upałami. W praktyce oznacza to aktualizację oceny ryzyka zawodowego, zapewnienie dostępu do wody, reorganizację harmonogramów pracy czy instalację klimatyzacji i wentylacji mechanicznej. To działania, które mogą stać się wkrótce wymogiem, a na pewno są dowodem troski o zdrowie zatrudnionych.

Zamów audyt BHP dla Twojej firmy na terenie Lublina i okolic

IDEA BHP wspiera przedsiębiorców w przygotowaniu się na te zmiany n – przeprowadzamy audyty mikroklimatu, rekomendujemy rozwiązania organizacyjne i szkolimy kadrę w zakresie reagowania na ekstremalne warunki pogodowe na terenie Lublina i okolicznych miejscowości. Dzięki temu firmy są gotowe zarówno na kontrole PIP, jak i na rosnące oczekiwania pracowników w zakresie komfortu pracy.

Udostępnij post

Facebook
Twitter
LinkedIn